16 oktober 2009

India 13

Varanasi

Torsdagen kom med samme varme som tidligere. Jeg valgte å slå av airkond. Da jeg la meg for den bråker så fælt. Dessuten var det ganske kjølig på rommet. Men det skulle jeg ikke ha gjort for på morgenen var det så varmt her at hodet verket og søvnen hang i. Puta var også ganske hard så det hjalp jo ikke noe mere. Det hjalp imidlertid litt å få seg en dusj om den enn var ganske kald. Våken ble jeg i alle fall men strålene fra dusjen var så spredte at jeg nesten måtte gå fra den ene til den andre for å bli våt! Nok om det, etter en Ibumentin og frokost med god kaffe på nabohotellet ble alt mye bedre.
Tilbake på hotellet vårt for å kjøle oss ned og slappe litt av før den store jubileumsfeiringen skulle starte på fredag. Våre venner, misjonærene Inga og Roald Lidal fra Japan, skulle komme ca. 12.30 og vi ble da bedt bort til senteret for å møte dem og spise litt. Vi spiste deilig lunch sammen hos Abraham, og etter det ruslet vi tilbake til hotellet vårt. Der hadde Lidal også sjekket inn og fått noenlunde greie rom. De var også sammen med amerikaner, som bor og jobber for NNL i Hong Kong.
På kvelden var vi buden til Abraham igjen for å spise middag. Vi fikk en slags kjøtt og grønnsaksuppe, grillede kyllinglår med ris og spagetti, samt sagogrynsuppe som var utrolig god.
Da vi gikk tilbake til hotellet ved 21-tiden så vi svært mys lys rundt omkring på bygninger og i trær. Det er en slags lysfestival her denne helgen derfor alt dette. Det var nesten som en norsk julefeiring med alle lyskjedene.

Det store møteteltet er i ferd med å bli satt opp. Det forventes 500 mennesker på jubileumsfeiringen på lørdag.
Nydelig blomst utenfor NLL-senteret.
Kua ligger og koser seg, men har lite å spise av. Stort sett bare tørt og støvete gras.
K. V. Abraham med hans kone i deres hjem.
Lysdekorerte hotellbygninger i forbindelse med lysfestivalen som nå er her i India.

Etiketter: ,